neljapäev, 20. märts 2025

TESLAL ON PAHAD PÄEVAD

 SISSEKANNE # 270

 

Foto: SFGate

 

Tesladel ei lähe hästi. Eriti nendel kandilistel kolmnurksetel Cybertruckidel, mille kohta kõlas eneseiroonia: bulletproof, not foolproof. Tesla kutsub USA-s tagasi 46 096 Cybertrucki, et parandada roostevabast terasest välimist paneeli, mis võib sõidu ajal lahti tulla (carscoops.com, 20.03)

Tesladega on viimasel ajal kogu aeg mingi jama olnud. Alles mõned päevad tagasi oli uudis, kuidas üks Cybertrucki omanik tuvastas, et lumistes oludes sõites lööb välja oluline puudujääk Cybertrucki disainis – lame esiosa koos päevatulede asukohaga tähendab seda, et lumi koguneb kiirelt ja efektiivselt tuledele ning katab pimedas sõites valgusvihu (Delfi Forte, 18.03).

Aga peamine probleem nende Teslade puhul on ikkagi maineküsimus, kuna omanik Elon Musk kogeb tugevat peapööritust võimust ning tema lemmikdeviis kõlab viimasel ajal: You’ll be all DOGE’d!!  Teslad on Washingtonist tuleva hulluse kineetiliselt tajutav sümbol ja selle naeruvääristamine, kahjustamine või suisa hävitamine on vastupanuavaldus.

Tesla aktsionäride jaoks on ettevõtte väärtusest vaid mõne kuuga haihtunud 750 miljardit dollarit. JPMorgani analüütikud märkisid 12. märtsil, et neil on raske leida autotööstuse ajaloost teist näidet, kus mõni bränd oleks nii kiiresti kaotanud nii palju turuväärtust: lähimad sarnased näited pärinevad Koreast ja Jaapanist, kui vastavalt 2017. aastal ja 2012. aastal kõigutasid turge diplomaatilised erimeelsused Hiinaga, aga see oli lokaalne tagasilöök; Tesla raskused ei piirdu aga ühe konkreetse turuga. Saksamaal langes Tesla müük veebruaris 76 protsenti, Prantsusmaal 44 protsenti - seda kõike ajal, mis elektriautode kogumüük Euroopas kerkis veebruaris 31 protsenti. Võidab ilmselt Hiina, kaotab Musk. Tesla probleem on suuresti muutnud isiku keskseks. (Postimees. Majandus, 14.03)

Ent loomulikult jääb ka disainiküsimus. Cybertruck on näidanud kui kole ja nurgeline võib tulevikuvisioon autodest välja näha. See ongi nagu rohkem neljarattaline Frankenstein. Kindlasti on sellel insenertehnilisi innovatsioone külge poogitud, kuid esteetiliselt on märgata kõva tagasiminekut. Autod võiksid peale sõidumugavuse pakkuda ka silmailu.

1971. aasta telesarjas "The Persuaders" (Eestis "Kelmid ja pühakud") tegid Roger Moore'i ja Tony Curtise kõrval ilma punane Ferrari ja kollane Aston Martin. See on nüüd X generatsiooni argument Z generatsioonile - vanasti oli rohi rohelisem ja taevas sinisem ja autod.... nojah!

 

 

Foto: FB grupp Classic and Recreation Sportscars (2017), autoexpress.co.uk


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar